fbpx
Pilates lessen in Amsterdam centrum

Online Pilates-lessen bij Bodyvita

Hieronder vindt u de uitleg van alle verschillende lesvormen. U kunt lessen boeken via ons lesrooster.
De prijzen van de lessen vind u hier.

Tijdens onze online lessen gebruiken we two-way video, wat betekent dat we jou ook tijdens de les kunnen zien en we kunnen zien en corrigeren hoe je de oefeningen en bewegingen uitvoert. Onze virtuele lessen hebben zeker ook de persoonlijke begeleiding en coaching die je van het Bodyvita-team gewend bent!

Shake & Stretch

Een leuke en actieve les waar we beginnen met een HIT warming-up (body release, been- en buikwerk), en daarna een diepe en toch rustgevende stretch gaan doen. Kom om je spanning weg te schudden en je kracht en flexibiliteit te vergroten! (Stretch – Alle niveaus).
Wat je nodig hebt: een mat.

Roller Combo

Een dynamische les waarin we Pilates en myofasciale release combineren. We zullen de roller gebruiken om ons evenwicht uit te dagen, de controle over de kern te verbeteren en te genieten van een welverdiende spierontspanning. (Pilates – Alle niveaus)
Wat je nodig hebt: een schuim roller (minstens 90 cm lang)

Mindful Pilates & Relaxation

Dit is een rustige les om de verbinding en concentratie tussen lichaam en geest te verbeteren. We zullen lichte Pilates-oefeningen doen die gericht zijn op de ademhaling en op het bewust zijn van de lichamelijke sensaties. We combineren Pilates met Mindfulness-meditatie en andere ontspanningstechnieken. (Meditatie – light).
Wat je nodig hebt: mat.

Pilates lessen in Amsterdam centrum

Foam roller / Small ball class

Deze mat les gebruikt de schuim roller en de kleine bal. De reden achter het gebruik van kleine rekwisieten is dat het je beweging ondersteunt of uitdaagt. De rekwisieten begeleiden je om de juiste bewegingen te kunnen maken en voegen daardoor meer ondersteuning toe, maar kunnen je ook uitdagen door onstabiele ondergronden toe te voegen die veel meer stabiliteit van je core vereisen. Tijdens deze les wisselen we af tussen ondersteuning en uitdaging waardoor er diversiteit in de les ontstaat. Je begint de asymmetrie in je lichaam te begrijpen in deze les naast het trainen van je balans en stabiliteit.
Wat je nodig hebt: schuimroller en kleine bal (kleine bal kan eventueel worden vervangen door een klein kussen).

​Energizing flow

Als je de hele dag achter je bureau zit en vanuit huis werkt, is dit de perfecte training voor je. De hele dag achter je bureau zitten, betekent dat je allereerst gewoon moet opstaan en bewegen. Ten tweede, als je de hele dag op een stoel voor een computer zit, worden je schouders naar voren gebogen, je nek begint pijn te doen, je heupen worden stijf etc. Deze les zorgt voor een korte ontsnapping uit je stoel, we gaan werken aan onze strekspieren (de spieren die we nodig hebben om ons lichaam rechtop te houden) en het zal ook wat lichte rekoefeningen voor hoofd, nek, schouders en benen bevatten. Na het volgen van deze les voel je je energiek en klaar voor de (rest van de) dag achter je bureau.
Wat je nodig hebt: mat.

Slider Full body workout 

De slider-training is onderdeel van ReForMat lessen, die de reformer nabootsen op je eigen mat vanuit huis met het gebruik van kleine attributen. De sliders zijn verwerkt in de klassieke Pilates mat oefeningen en zorgen voor een leukere en uitdagendere training om je Pilates kennis en begrip te verdiepen. Daarom is voor deze les een basiskennis van Pilates vereist. Zoals altijd streven we naar persoonlijke begeleiding zodat je de meeste vooruitgang kunt boeken. Je zult merken, wanneer je deze les op een regelmatige basis volgt, dat je elke week sterker wordt met deze volledige lichaamstraining. 
Wat je nodig hebt: mat, schuifschijven (of handdoeken / papieren borden).

 

Small ball

Wil je aan je core en je balans werken? Dan is deze les voor jou! Met behulp van de zachte pilatesbal dagen we ons lichaam uit om in balans te blijven door al onze ledematen met onze core te verbinden. We zullen je evenwicht zowel staand als liggend uitdagen (ja dat kan!). Meer gevorderde pilates beoefenaars krijgen specifieke variaties om ervoor te zorgen dat iedereen wordt uitgedaagd!
Oefeningen worden in een gemiddeld tempo uitgevoerd om de bewegingen nauwkeurig te houden, maar nog steeds uitdagend voor de core (zonder de rest van ons lichaam te vergeten!).
Precisie en coördinatie zijn essentieel voor mij, dus je krijgt voldoende individuele correctie om je te helpen vooruitgang te boeken.
Wat je nodig hebt: mat, kleine bal (22-26 cm).

Big ball

Liggen, zitten, staan, alles is mogelijk met de grote bal. We werken aan onze stabiliteit en aan onze core zonder te vergeten onze schouders en rug te openen, want een beter evenwicht staat voorop bij het creëren van een betere houding.
Met de grote bal is niets beter dan langzaam werken om onze diepe spieren beter te betrekken bij de oefeningen en daardoor te versterken. Ook je coördinatie wordt op de proef gesteld, met onze precieze persoonlijke correcties zul je snel vorderingen zien!
Wat je nodig hebt: mat, een grote bal (65 cm doorsnee in het algemeen, maar als je langer dan 1,8m bent, 75 cm doorsnede).

 

Full body workout

Wil je je hartslag verhogen maar kan je niet springen (geen blije buren, ruimtegebrek of gewoon door een oude blessure)? Dan is deze work-out iets voor jou!
In deze snellere tempoklas zullen we al onze grote spiergroepen trainen, inclusief onze core, bilspieren, benen, enkels en armen. Je hartslag zal zonder twijfel om hoog gaan! Je balans zal ook worden uitgedaagd, een deel van onze training werken we staand en daarnaast werken we aan een lastigere combinatie van vloer tot opstaan. Zoals altijd zullen er persoonlijke adviezen worden gegeven om je vooruit te helpen.
In deze les wordt regelmatig een handgewicht gebruikt (tussen 1 en 2 kg is het beste).
Wat je nodig hebt: mat, handgewichten (1, 1,5 of 2 kg, afhankelijk van de intensiteit waarmee je wilt werken)

Ballet inspired pilates

Verbeter je balans, coördinatie en houding in deze op ballet geïnspireerde pilates les. We werken zowel staand als liggend, ontwikkelen een sterkere core en krijgen meer controle over je lichaam. Je zult worden uitgedaagd in je balans en coördinatie, zonder te vergeten ook je hersenen te trainen met de langere en ingewikkelde oefeningen!
De trainingsintensiteit zal toenemen naarmate de les vordert om het uitdagend te houden.
Zoals altijd bij onze lessen, zal de klas zeer gedetailleerd zijn en vol persoonlijke correcties. We zullen eraan werken om onze beweging nauwkeuriger, langer en groter te maken. De les zal langzamer tot gemiddeld tempo zijn om de oefeningen in stukjes te breken, maar nog steeds uitdagend, zoals je weet bij Pilates betekent langzamer vaak harder werken!
Wat je nodig hebt: mat, een grote bal (65 cm diameter in het algemeen, maar als je groter bent dan 1,8m, 75 cm diameter), een kleine bal (22-26 cm), en een dynaband (1,5 m lang, hoe langer hoe beter)

 

Tune up balls

In deze tune-up ball les, zullen we de medicijnbal gebruiken om ons te helpen spanning los te laten, onze spieren te ontspannen en myofasciale release te bevorderen. Na de les voel je je rustiger en meer ontspannen. Tijdens elke les werken we aan minstens één van onze meest voorkomende spanningspunten (nek, schouder of rug), maar we zullen de andere spieren zeker niet vergeten!
Omdat deze les spanning wegneemt en het zenuwstelsel kalmeert, kan het zijn dat je het tijdens de les koud krijgt, dus aarzel niet om een extra trui bij de hand te hebben.
Wat je nodig hebt: een paar tune-up ballen (klein of middelgroot en het bijbehorende zakje) en een yogablok (of een groot boek zoals een woordenboek).

Gentle Stretch

Voor de vroege vogels die willen trainen voordat de dag begint. Tijdens deze stretch les in de ochtend werken we aan lichte rekoefeningen die veilig voor onze dag kunnen worden uitgevoerd. We zullen ons lichaam in beweging krijgen, de spanning uit een slechte slaaphouding laten ontsnappen en ons lichaam openen om ons voor te bereiden op onze werkdag.
Voor bepaalde houdingen kan een normaal kussen nodig zijn.
Wat je nodig hebt: mat

 

Rock & Roller

De meesten van ons kennen de roller als een manier om onze gespannen plekken te masseren. In deze les zullen we de roller deels gebruiken om spanning te verminderen, maar ook om de rest van ons lichaam te versterken, vorm te geven, te stabiliseren en uit te dagen. Bij voorkeur gebruiken we een roller van 90 cm en soms andere kleine rekwisieten zoals weerstand banden. En, sommige klassen zullen vele versies van de mat repertoire rollende oefeningen bevatten.
Als je geen roller hebt voor je eerste klas, maak je niet ongerust, je kunt een bal of kussen gebruiken.
Wat je nodig hebt: een mat, een schuim roller (90 cm lang)

Agony Aunt Pilates

Deze inloopsessie is opgedeeld in 2 delen van 25 minuten met elke week een ander thema. De volgende 20 minuten worden besteed aan het beantwoorden van vragen van de deelnemers. Ze zijn welkom om vragen te stellen en werken vervolgens samen met de leraar en de groep om een beter begrip te krijgen van wat elke pilates- / beweging gerelateerde probleemstukken voor oplossingen nodig hebben. (Alle niveaus)
Wat je nodig hebt: een mat.

 

Reformer on the mat

Dynamische mat les met schuifregelaars en kleine handgewichten die reformer-oefeningen nabootsen, waarbij meerdere delen van het lichaam tegelijk worden uitgedaagd. Focussen op ademhaling en kracht van de core om beweging te initiëren; deze les zal het lichaamsbewustzijn, spierspanning, gewrichtsstabilisatie en een diepe buikverbinding vergroten. Door in een bewust tempo te werken om de hartslag hoog te houden, is deze les geschikt en leuk voor alle niveaus.
Wat je nodig hebt: een mat, schuifregelaars, klein handgewicht (max. 1,5 kg).

Morning Easy Flow 

Lichte en langzame les gericht op de volledige lichaamsflow met focus op ademen en het lichaam wakker maken. Deze les is geschikt voor alle niveaus, maakt je wakker en geeft je een energiek gevoel.
Wat je nodig hebt: een mat

 

Full Body Stretching

Deze les is bedoeld om de spieren opgewarmd en in beweging te krijgen en vervolgens diep te stretchen en te verlengen, zodat de spieren herstellen en gelijkmatig groeien. Met verhoogde flexibiliteit in het lichaam en de wervelkolom, kan het lichaam uitgelijnd en efficiënt bewegen. Met behulp van een dynaband om een nog diepere stretch te krijgen, is deze les geschikt voor alle niveaus en is het een nuttige aanvulling op elk trainingsregime.
Wat je nodig hebt: een mat, een dynaband

Classic Mat Class

De les geeft je inzicht in de oorsprong van de meest authentieke vorm van pilates, die aan het begin van de vorige eeuw door Joseph Pilates werd bedoeld. Bij deze originele methode is er een opeenvolging van werkzaamheden, ontworpen om het lichaam door een volledige reeks bewegingen te begeleiden in alle richtingen. Het is een vloeiende, dynamische, gecontroleerde trainingsvorm, een continue stroom.
Ik begeleid je door deze klassieke reeks, geïntegreerd met de kennis van de hedendaagse pilates-methode, die biomechanica en het moderne begrip van het lichaam omvat om de bewegingen veiliger en functioneler te maken.
Deze les wordt in het Nederlands gegeven
Wat je nodig hebt: een mat