fbpx
Pilates lessen in Amsterdam centrum

Online Pilates lessen bij Bodyvita

Hieronder vindt u de uitleg van alle verschillende lesvormen. U kunt online pilates lessen boeken via ons lesrooster.
De prijzen van de lessen vindt u hier.
Tijdens onze online pilates lessen gebruiken we two-way video, wat betekent dat we jou ook tijdens de les kunnen zien en we kunnen zien en corrigeren hoe je de oefeningen en bewegingen uitvoert. Onze virtuele lessen hebben zeker ook de persoonlijke begeleiding en coaching die je van het Bodyvita-team gewend bent!

Small ball

Wil je aan je core en je balans werken? Dan is deze les voor jou! Met behulp van de zachte pilatesbal dagen we ons lichaam uit om in balans te blijven door al onze ledematen met onze core te verbinden. We zullen je evenwicht zowel staand als liggend uitdagen (ja dat kan!). Meer gevorderde pilates beoefenaars krijgen specifieke variaties om ervoor te zorgen dat iedereen wordt uitgedaagd!
Oefeningen worden in een gemiddeld tempo uitgevoerd om de bewegingen nauwkeurig te houden, maar nog steeds uitdagend voor de core (zonder de rest van ons lichaam te vergeten!).
Precisie en coördinatie zijn essentieel voor mij, dus je krijgt voldoende individuele correctie om je te helpen vooruitgang te boeken.
Wat je nodig hebt: mat, kleine bal (22-26 cm).

Classic Mat Class

De les geeft je inzicht in de oorsprong van de meest authentieke vorm van pilates, die aan het begin van de vorige eeuw door Joseph Pilates werd bedoeld. Bij deze originele methode is er een opeenvolging van werkzaamheden, ontworpen om het lichaam door een volledige reeks bewegingen te begeleiden in alle richtingen. Het is een vloeiende, dynamische, gecontroleerde trainingsvorm, een continue stroom.
Ik begeleid je door deze klassieke reeks, geïntegreerd met de kennis van de hedendaagse pilates-methode, die biomechanica en het moderne begrip van het lichaam omvat om de bewegingen veiliger en functioneler te maken.
Deze les wordt in het Nederlands gegeven
Wat je nodig hebt: een mat

 

Roller Combo

Een dynamische les waarin we Pilates en myofasciale release combineren. We zullen de roller gebruiken om ons evenwicht uit te dagen, de controle over de kern te verbeteren en te genieten van een welverdiende spierontspanning. (Pilates – Alle niveaus)
Wat je nodig hebt: een schuim roller (minstens 90 cm lang)

Full Body Stretching

Deze les is bedoeld om de spieren opgewarmd en in beweging te krijgen en vervolgens diep te stretchen en te verlengen, zodat de spieren herstellen en gelijkmatig groeien. Met verhoogde flexibiliteit in het lichaam en de wervelkolom, kan het lichaam uitgelijnd en efficiënt bewegen. Met behulp van een dynaband om een nog diepere stretch te krijgen, is deze les geschikt voor alle niveaus en is het een nuttige aanvulling op elk trainingsregime.
Wat je nodig hebt: een mat, een dynaband

Full body workout

Wil je je hartslag verhogen maar kan je niet springen (geen blije buren, ruimtegebrek of gewoon door een oude blessure)? Dan is deze work-out iets voor jou!
In deze snellere tempoklas zullen we al onze grote spiergroepen trainen, inclusief onze core, bilspieren, benen, enkels en armen. Je hartslag zal zonder twijfel om hoog gaan! Je balans zal ook worden uitgedaagd, een deel van onze training werken we staand en daarnaast werken we aan een lastigere combinatie van vloer tot opstaan. Zoals altijd zullen er persoonlijke adviezen worden gegeven om je vooruit te helpen.
In deze les wordt regelmatig een handgewicht gebruikt (tussen 1 en 2 kg is het beste).
Wat je nodig hebt: mat, handgewichten (1, 1,5 of 2 kg, afhankelijk van de intensiteit waarmee je wilt werken)

Gentle Stretch

Voor de vroege vogels die willen trainen voordat de dag begint. Tijdens deze stretch les in de ochtend werken we aan lichte rekoefeningen die veilig voor onze dag kunnen worden uitgevoerd. We zullen ons lichaam in beweging krijgen, de spanning uit een slechte slaaphouding laten ontsnappen en ons lichaam openen om ons voor te bereiden op onze werkdag.
Voor bepaalde houdingen kan een normaal kussen nodig zijn.
Wat je nodig hebt: mat

 

Rock & Roller

De meesten van ons kennen de roller als een manier om onze gespannen plekken te masseren. In deze les zullen we de roller deels gebruiken om spanning te verminderen, maar ook om de rest van ons lichaam te versterken, vorm te geven, te stabiliseren en uit te dagen. Bij voorkeur gebruiken we een roller van 90 cm en soms andere kleine rekwisieten zoals weerstand banden. En, sommige klassen zullen vele versies van de mat repertoire rollende oefeningen bevatten.
Als je geen roller hebt voor je eerste klas, maak je niet ongerust, je kunt een bal of kussen gebruiken.
Wat je nodig hebt: een mat, een schuim roller (90 cm lang)